GIMDOS KAKLELIO VĖŽYS

Gimdos kaklelio vėžys yra ketvirtas pagal dažnumą moterų piktybinis susirgimas – apskaičiuota, kad kasmet pasaulyje nustatoma daugiau kaip pusė milijono naujų gimdos kaklelio vėžio atvejų.1 Nors profilaktinės patikros ir skiepų programos yra plačiai paplitusios, tačiau gimdos kaklelio vėžys pasaulyje vis dar išlieka viena iš dažniausių moterų  mirties nuo vėžio priežasčių – kiekvienais metais nuo šio vėžio miršta daugiau kaip 260 000 moterų.

Gimdos kaklelio vėžys atsiranda, kai gimdos kaklelio, kuris yra apatinėje gimdos dalyje, ląstelės pakinta ir tampa ikivėžinėmis - iš šių pakitusių ląstelių palaipsniui išsivysto vėžys. Dažniausiai (99,7%) gimdos kaklelio vėžį sukelia lengvai lytiniu keliu plintantis žmogaus papilomos virusas (ŽPV).2 Dauguma ŽPV infekuotų moterų nesuserga gimdos kaklelio vėžiu3, tačiau kitoms moterims šios ligos išvengti nepavyksta, todėl yra labai svarbu, kad moterys turėtų galimybę dalyvauti profilaktinės patikros ir skiepų programose ir taip apsisaugotų nuo išplitusio gimdos kaklelio vėžio.

Pagrindiniai simptomai: Ankstyvos stadijos gimdos kaklelio vėžys dažniausiai nesukelia jokių simptomų, bet vėžiui vystantis, gali atsirasti progresuojančio gimdos kaklelio vėžio simptomų ir požymių tokių kaip, nenormalus kraujavimas: tarp menstruacijų arba po lytinių santykių, kraujavimas po menopauzės, neįprastos, nemalonaus kvapo išskyros iš makšties, nemalonūs pojūčiai lytinių santykių metu, dubens srities skausmas.

Jeigu moteriai atsiranda gimdos kaklelio vėžiui būdingų simptomų arba jos paskutiniame “PAP” tepinėlyje randama pakitimų, diagnozės patvirtinimui reikalingi šie papildomi tyrimai: kolposkopija ir kūginė biopsija

Gimdos kaklelio vėžys gydomas operacija, spinduline terapija (radioterapija), chemoterapija ir neseniai atsiradusia biologine terapija – visi šie metodai gali būti derinami tarpusavyje. Ankstyvų stadijų gimdos kaklelio vėžys gali būti išgydytas operaciniu būdu arba radioterapija, tačiau daugumos vėlyvų stadijų vėžio atvejų išgydyti nepavyksta.

Informacija paimta iš svetainės: http://ligos.sveikas.lt/lt/ligos/moteru_ligos/